Kliknutím na Přijmout cookies dáváte souhlas s uložením vybraných cookies (nutné, preferenční, výkonnostní, marketingové). Cookies používáme pro lepší fungování našeho webu, měření jeho výkonnosti a cílení a personalizaci reklam. To jaké cookies budou uloženy, můžete svobodně rozhodnout pod tlačítkem Upravit nastavení.
Prohlášení o cookies.
Proč je další vzdělávání pěstounů důležité
Péče o dítě, které bylo svěřeno do náhradního rodinného prostředí, je zatěžující jak pro něj samotné, tak také pro osoby pečující. Pěstouni mohou pociťovat nejistotu v přístupu k dětem, někdy nerozumí jejich chování. Vzdělávací aktivity nejasnosti pěstounů objasní a posunou je v roli pečovatele mnohem dál.
Šestiletý Adam v pěstounské péči si z ničeho nic začal přes den doma i ve škole cucat palec. Pěstounka tomu zprvu nevěnovala pozornost, ale zlozvyk trval dál. Nepomohlo vysvětlování, že je na to chlapec již velký a tohle se v jeho věku již nesluší. Ostatní děti se mu začaly posmívat, pěstounka se styděla chodit s ním kamkoliv do společnosti. Až díky semináři na téma Terapeutické rodičovství zjistila, že si Adam svým chováním dosycuje svůj raný vývoj, kdy byl zanedbáván a týrán. Situace byla obratem řešená s klíčovou pracovnicí a pěstounka začala s chlapcem docházet na terapii.
Každá pěstounská rodina je unikát. Některá řeší u svěřeného dítěte problémy se školou, jiná opožděný vývoj, zdravotní znevýhodnění či odlišné etnikum dítěte, další se zase vyrovnává s příchodem náročného období puberty. Témat existuje nekonečně a obvykle se navzájem prolínají. V doprovázející organizaci Rozum a Cit proto našim klientům nabízíme vzdělávání, které reflektuje potřeby jejich rodinných systémů stejně tak jako potřeby jejich vlastní.